En una empresa, els objectius s’assoleixen a través de la feina de tots els membres d’aquesta. Però les vendes són sovint un factor crític. Per això, el fet de tenir una persona capaç de vendre ja siguin productes, serveis o solucions amb eficàcia és tan important com que el portfoli de l’empresa sigui de qualitat.
Sovint associem els comercials amb professionals que tenen gran capacitat de paraula i persuasió. Però, és suficient? Hi ha algunes altres habilitats que no hem d’oblidar a l’hora de seleccionar un bon comercial per a la nostra empresa.
- Constància, serietat i rigor. Ha de tractar tots els processos comercials amb la mateixa dedicació, ¡tots són importants! A més, ha de ser conscient que els clients no són amics encara que a vegades ho semblin, per la qual cosa ha de saber diferenciar cada situació.
- Organització i autodisciplina. És molt important planificar i registrar tots els passos, i revisar-los per veure en què poden millorar. Així podran assolir els objectius fixats, i fins i tot superar-los.
- Honestedat. Menteixen els venedors? Això és el que pensen moltes persones. Però un bon venedor no ho farà, i això es transmet al client.
- Empatia i facilitat per guanyar-se la confiança aliena. En qualsevol relació la confiança és el pilar més important: es guanyarà la del client posant-se en la seva pell, entenent-ne les necessitats i donant-li solucions.
- Excel·lent comunicador. No ens podem oblidar de la necessitat de tenir vèrbola per ser un bon comercial: els seus missatges no sonaran a publicitat, sinó a resolució de problemes, i a més trencaran amb el que estem acostumats a escoltar.
- Gran negociador. No només farà arribar el missatge desitjat al client, sinó que el persuadirà.
- Perseverant i orientat a resultats. Ja siguin a curt, mig o llarg termini, el seu objectiu és assolir-los.
- Confiança en un mateix i en el producte. Perquè els demés creguin en la seva paraula i en el que ven, primerament ha de confiar en si mateix.
- Coneixement del producte. Capaç de resoldre qualsevol dubte que li pugui sorgir al client, i no només de tancar la venda. S’ha de saber posicionar com l’aliat perfecte.
- Ganes d’aprendre. Tot canvia: el producte, el mercat, la competència, els clients, les estratègies, les eines… La capacitat d’aprenentatge per adaptar-se als canvis i no quedar obsolet és essencial.
En definitiva, la labor comercial és imprescindible perquè una empresa, sigui del tipus que sigui, existeixi i tingui continuïtat. És recomanable avaluar la nostra plantilla de comercials cada cert temps, i sobretot tenir en compte aquests aspectes a l’hora de seleccionar-ne un de nou.
1 comentari